2013. június 21., péntek

Egy hasznos segítőtárs

Ha valaki forrasztásra adná a fejét, igen nagy hasznát veheti, ha növeszt egy harmadik kezet. De mivel ez az esetek túlnyomó többségében nem kivitelezhető, érdemes valamilyen egyszerűbb megoldást választani.
Például elmehet az ember a hobbielektronika-szaküzletbe, hogy 2500 forintért harmadik kéz néven kapható, nagyítóval és krokodilcsipeszekkel felszerelt segédeszközt vásároljon - de el is készítheti magának otthon.
Alapvetően, ha keveset akarunk bajlódni, harmadik kéznek elegendő egy szilárd alapra forrasztott drótdarab, a végén egy krokodilcsipesszel (ez az elgondolás egy modellezőfórum egyik topikjából származik). Ám felvetődött egy másik ötlet is, ami már két csipeszt, sőt egy nagyítót is tartalmazott. Én, mivel szeretem az extremitást, ez utóbbit választottam, pláne hogy használaton kívüli nagyítóm még volt is otthon.
És íme az eremény:
A nagyító kerete köré erősítettem az ónozott acélhuzalból álló "karokat", ezek végére pedig egy-egy krokodilcsipeszt forrasztottam. Az egész egy masszív lakkozott keményfa talpon áll (otthon találtam elfekvőben, szép korong alakú, a közepén lyukkal, tehát a célnak tökéletesen megfelel. Hogy eredetileg mi célt szolgálhatott, arról máig fogalmam sincs), bár ez a képen sajnos nem látszik. Mivel a karok elég merevek, sok macerával jár helyesen beállítani őket, de ha egyszer sikerült, kitűnő szolgálatot tesz - nem nagyon tudom, mit kezdtem volna e nélkül néhány darabom forrasztása közben.

Itt éppen egy steampunk stílusú fülékszer készül kifuserált zsebóra-alkatrészekből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése